Algemene voorwaarden
- Aankoop
- Prijzen
- Bezorging
- Echtheidscertificaten
- Garantie
- Wettelijke herroepingsrecht
- 100 dagen niet goed, geld terug-garantie
- Retourzending
- Vrij van btw voor bedrijven binnen de EU
- B2B bestellingen
- Betalen met creditcard
- Bankoverschrijving
- iDEAL
- PayPal
- Betaling achteraf (op factuur)
- Fout bij bezorgen
- Transportschade
- Tweede keus
- Speciale / aangepaste bestellingen
- Producten die niet door de klant worden ontvangen en naar ons worden teruggestuurd
- Vertrouwelijkheid bij het behandelen van persoonlijke informatie
- Cookies
- Cadeaubonnen
- Contact
Aankoop
Bij het plaatsen van een bestelling wordt de aankoopovereenkomst gesloten als uw betaling is overgeboekt.
Prijzen
Alle prijzen zijn inclusief btw, verzending (zie informatie verder onderaan op deze pagina) en indien van toepassing accijnzen als een van de landen die op deze pagina is genoemd het verzendingsadres is. We behouden het recht voor onze prijzen te wijzigen als gevolg van wijzigingen in wisselkoersen of wijzigingen op de wereldwijde tapijtmarkt.
Bezorging
U hebt altijd ten minste één gratis alternatieve verzendmethode.
Alle bezorgingen worden door FedEx/UPS afgehandeld. We kunnen niet naar postbusadressen verzenden.
Als u de algemene voorwaarden voor bezorging naar andere landen wilt zien, kunt u hier uw land kiezen:
Algemene voorwaarden - bezorging binnen Nederland
UPS - Pakketen afhalen
Af te halen pakketten worden via UPS bezorgd bij uw dichtstbijzijnde afhaalpunt. U kunt uw pakket ophalen wanneer dat u schikt. Een afhaalpunt kan bijvoorbeeld een supermarkt of een benzinestation zijn.Bezorgtijd 2 - 5 werkdagen*
UPS - Standaard bezorging
Standaard pakketten worden op werkdagen bezorgd tussen 09.00 en 17.00Bezorging naar het door u aangegeven adres.
UPS garandeert niet dat de chauffeur telefonisch contact zal opnemen met u op de overeengekomen dag van levering.
Bezorgtijd 2 - 4 werkdagen*
* De bezorgtijd is van toepassing op bestellingen die op weekdagen vóór 14.00 zijn geplaatst.
Voor bestellingen die in het weekend of na 14.00 zijn geplaatst, wordt de bezorgtijd geteld vanaf de eerstvolgende werkdag.
De bestelling wordt voltooid als we de volledige betaling hebben ontvangen. Als u per creditcard betaalt, ontvangen we de betaling meteen. Als u per bankoverschrijving betaalt, kan het een of twee dagen langer duren.
Echtheidscertificaten
We garanderen dat het bezorgde vloerkleed handgeknoopt is en overeenkomt met de beschrijving op CarpetVista.com. Bij elk handgeknoopte vloerkleed van boven de € 913 (ongeveer 983 Euro) wordt een ondertekend echtheidscertificaat bijgeleverd. Voor vloerkleden onder de € 913 (ongeveer 983 Euro) zullen wij het certificaat als PDF-bestand naar u verzenden.
Garantie
U hebt natuurlijk garantie op alle producten die u bij ons koopt. De garantie is 1 jaar geldig vanaf de datum waarop u uw bestelling ontvangt. Voor Zweedse klanten is konsumentköplagen van toepassing. Als de klant naar de garantie verwijst en er wordt geoordeeld dat de schade is veroorzaakt door verkeerd gebruik door de klant, moet de klant de kosten van eventuele reparatie betalen. Ons ervaren personeel zal in de eerste plaats de oorzaak van de schade bepalen. De klant betaalt in het geval van onder de garantie vallende reparaties alle verzendkosten.
Wettelijke herroepingsrecht
Hier is de wettelijk vereiste voorwaarden en de gevolgen van het herroepingsrecht.
Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van het vloerkleed werd geleverd.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Rugvista AB, Ringugnsgatan 11, SE-216 16 Malmö, Zweden e-mail: info@rugvista.com) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogste stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
De herroeping kunt u richten aan:
Rugvista AB, Ringugnsgatan 11, 216 16 Malmö, Zweden, e-mail: order@rugvista.com
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzonderingen van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betalingsmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Modelformulier voor herroeping
- Aan [hier dient de handelaar zijn naam, adres en, indien van toepassing, zijn fax en e- mailadres in te vullen]:
- Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen
- Besteld op (*)/Ontvangen op (*)
- Naam/namen consument(en)
-Adres consument(en)
Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
- Datum
100 dagen niet goed, geld terug-garantie
In aanvulling op het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen bieden wij onze klanten een extra termijn van 86 dagen na herroeping. Voor al onze klanten geldt derhalve een herroepingstermijn van 100 dagen vanaf de leveringsdatum. Wij bieden gratis retourzending op alle orders binnen Nederland om ervoor te zorgen dat onze klanten 100% tevreden zijn met hun aankoop. Zie 'Retourzending' voor meer informatie.
Retourzending
Als u een vloerkleed wilt terugsturen, neemt u eerst telefonisch of via e-mail contact met ons op. Wij voorzien u dan van alles wat u nodig heeft voor een retourzending. U bent ervoor verantwoordelijk dat het vloerkleed onbeschadigd wordt ontvangen. Verpak het vloerkleed zorgvuldig.
De terugzending is niet voltooid totdat we de teruggezonden goederen hebben ontvangen en onderzocht. Nadat een retourzending is voltooid, ontvangt u het tegoed op dezelfde creditcard of bankrekening als die u hebt gebruikt voor de aankoop. Als we retourgoederen ontvangen zonder de juiste retourdocumenten, worden de producten op kosten van de klant teruggestuurd.
Vrij van btw voor bedrijven binnen de EU
Aan bedrijven die btw-geregistreerd zijn in een EU-lidstaat anders dan Zweden en die een geldig EU-btw-nummer kunnen tonen wordt er geen btw in rekening gebracht. De prijzen op de website worden met btw weergegeven; de btw wordt bij de kassa afgetrokken nadat u bent ingelogd of u hebt geregistreerd. We bezorgen alleen naar het adres waar het bedrijf is geregistreerd. Om te controleren of een btw-nummer geldig is, kunt u de link hieronder gebruiken:
B2B bestellingen
Alle bestellingen die door ons bij ons worden geplaatst, worden beschouwd als een B2B-bestelling. Voor deze bestellingen kunnen er uitzonderingen zijn met betrekking tot retourneren, verzendkosten en algemene voorwaarden. Voor deze uitzonderingen zal een afzonderlijk contract door ons worden verstrekt en ondertekend worden door beide partijen. Als u hier vragen over heeft, kunt u contact met ons opnemen op b2b@rugvista.com
Betalen met creditcard
CarpetVista.com verwerkt veilige kaartbetalingen in samenwerking met Klarna, DIBS, Handelsbanken, Visa, MasterCard en American Express.
Betaling met een kaart is een veilige betalingsmethode voor u als klant. Het verkopende bedrijf zal nooit kennis krijgen van uw kaart- of rekeninginformatie. Deze informatie wordt veilig overgebracht naar een gecodeerde link, van u via de gateway van DIBS Payment naar uw bank.
Bankoverschrijving
Als u liever geen creditcard gebruikt, kunt u het geld rechtstreeks naar onze bankrekening overmaken. U moet het volledige bedrag binnen 5 dagen betalen, anders wordt uw bestelling geannuleerd. Vermeld bij het betalen altijd uw bestelnummer. We versturen uw producten zodra uw betaling is ontvangen.
iDEAL
We hebben de hulp ingeschakeld van iDEAL om betalingen via online bankieren mogelijk te maken. U kunt uw eigen aanmeldingsgegevens voor online bankieren gebruiken: handig én veilig. En dankzij de transactiebevestiging kan uw bestelling onmiddellijk worden verwerkt. Ga voor meer informatie naar www.ideal.nl.
PayPal
We accepteren betalingen via PayPal in EUR, USD en SEK. U kunt uw PayPal-saldo of creditcard gebruiken. Ga voor meer informatie naar www.PayPal.nl.
Betaling achteraf (op factuur)
Dankzij onze samenwerking met Klarna kunt u nu betalen via facturen. De factuur moet binnen 14 dagen na levering worden betaald. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Als Klarna na 14 dagen geen betaling heeft ontvangen versturen zij kosteloos een eerste herinnering. Mocht Klarna op de vervaldatum van de herinnering geen betaling hebben ontvangen, wordt er een tweede herinnering verstuurd met aanmaningskosten. Hebt u vragen over de facturering? Neem dan contact op met Klarna via 020 - 80 82 852. Wanneer u kiest voor het betalen via een factuur, voeren we tijdens het betalen een standaardcontrole uit van uw kredietwaardigheid. Deze informatie wordt ook door Klarna gecheckt.
Dankzij onze samenwerking met Klarna kunt u nu in termijnen betalen. U kunt kiezen uit meerdere opties. Ook kiest u tijdens het afrekenen het aantal maanden waarover u de betaling wilt uitspreiden. U kunt tijdens de betalingsperiode er altijd voor kiezen om het openstaande bedrag af te lossen. Dit kost niets extra's. Elke aankoop via Klarna's betaalservice wordt opgeteld bij uw maandelijkse termijnfactuur.
Fout bij bezorgen
Als er iets mis is met uw bezorging of als u een verkeerd of beschadigd artikel of het verkeerde aantal producten hebt ontvangen, neem dan meteen contact op met klantenservice. De fout moet worden gerapporteerd binnen een redelijk tijdsbestek.
Transportschade
Zichtbare schade aan de goederen moet meteen aan FedEx/UPS worden gerapporteerd bij het ontvangen van het pakket. Verborgen transportschade moet aan FedEx/UPS worden gemeld zodra het wordt ontdekt.
Tweede keus
Goederen met de classificatie “tweede keus” hebben minieme fouten of onzuiverheden die in de beschrijving van het artikel worden getoond.
Speciale / aangepaste bestellingen
Als u geïnteresseerd bent om grotere hoeveelheden en / of aangepaste artikelen te bestellen, neem dan contact op met onze B2B-ondersteuning op b2b@rugvista.com voor meer informatie. In deze gevallen zal een afzonderlijk contract door ons worden verstrekt om te worden ondertekend door beide partijen. Houd er rekening mee dat voor aangepaste / op maat gemaakte bestellingen er een langere levertijd is en dat we een niet-terugbetaalbare aanbetaling van 30% in rekening brengen zodra de overeenkomst is gesloten. Deze aanbetaling moet worden betaald voordat we de artikelen bij onze leveranciers kunnen bestellen. Alle bestellingen moeten volledig worden betaald, als en wanneer de vloerkleden op voorraad zijn, voordat er iets kan worden verzonden vanuit ons magazijn.
Producten die niet door de klant worden ontvangen en naar ons worden teruggestuurd
Voor bestelde vloerkleden die niet kunnen worden afgeleverd of aan ons worden geretourneerd, omdat wij de klant na diverse pogingen niet kunnen bereiken, wordt een bedrag van 395 SEK incl. btw aan administratiekosten in rekening gebracht. Voor speciale, klantspecifiek bestelde producten wordt de volledige prijs berekend.
Vertrouwelijkheid bij het behandelen van persoonlijke informatie
Bij het plaatsen van een bestelling of het registreren als klant slaan we uw persoonlijke informatie op. Door dit te doen accepteert u dat we de informatie opslaan die we nodig hebben om de afhandeling van uw bestelling te voltooien en u de beste service te geven die u van ons verwacht.
CarpetVista.com verschaft geen persoonlijke informatie aan derden. Volgens de Zweedse wet betreffende het behandelen van persoonlijke informatie kunt u een uittreksel krijgen van alle informatie die we over u hebben opgeslagen, en als de informatie niet relevant is kunt u ons vragen deze te verwijderen. Als u dit uittreksel wilt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Cookies
CarpetVista.com gebruikt cookies om u een gemakkelijke winkelervaring te bieden. Wij gebruiken cookies om onze marketing te meten en te optimaliseren. Als uw webbrowser niet is ingesteld om cookies te accepteren, kunt u de winkel niet gebruiken. Als dit het geval is kunt u deze instelling eenvoudig wijzigen.
Cadeaubonnen
De cadeaubon is alleen geldig voor aankoop van producten die worden verkocht door CarpetVista en kan niet worden gecombineerd met andere cadeaubonnen. De cadeaubon is geldig tot en met de datum die op de cadeaubon staat vermeld. De volgende informatie is niet van toepassing op cadeauboncodes met een waarde van 11 of 22 euro die worden verstrekt naar aanleiding van een eerdere aankoop. Als een dergelijke code wordt gebruikt en u retourneert een product binnen 30 dagen, dan komt het aankoopbedrag weer aan u ten goede. Als u een vloerkleed koopt met uw cadeaubon of winkeltegoed en besluit het vloerkleed terug te sturen, dan ontvangt u een nieuwe cadeaubon of een nieuw winkeltegoed met de waarde van het vloerkleed, verminderd met de verzendkosten die zijn ontstaan door de retourzending. Als u een tegoed hebt van een eerdere aankoop op uw cadeaubon, dan kunt u dit gebruiken voor het aankopen van een vloerkleed. Maar als u een vloerkleed aankoopt met een hogere waarde dan de cadeaubon, moet u het verschil betalen per bankoverschrijving. De cadeaubon moet worden beschouwd als contant geld omdat deze een waarde vertegenwoordigt en u moet er goed op passen. CarpetVista is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van cadeaubonnen.